Wiele osób zadaje sobie notorycznie pytanie – jak powinniśmy biegać, ale schudnąć? Jaką metodę biegu wybrać, aby w możliwie jak najkrótszym czasie spalić nauk najwięcej tkanki tłuszczowej? Koniecznie musimy wiedzieć, że bieganie bieganiu nierówne, dlatego też trzeba poznać techniki biegowe, które sprawią, że będziemy mogli pozbyć się zbędnych kilogramów, a co za tym idzie w końcu móc cieszyć się wymarzoną sylwetką.

Jak powinniśmy biegać, żeby schudnąć?

Obecnie możemy wyróżnić wiele różnego rodzaju metod biegowych, z których każda inaczej działa na cały nasz organizm, w tym również na szybkość spalania tkanki tłuszczowej. Podczas biegania bardzo ważne jest utrzymanie odpowiedniego tętna. Przede wszystkim, najwięcej tkanki tłuszczowej jest wypalane w przedziale od 60 do 70 procent naszego maksymalnego tętna. Co za tym idzie trening biegowy, który ma na celu spalanie tkanki tłuszczowej, powinien odbywać się w granicach od 65 do 75 procent naszego tętna maksymalnego. Są to oczywiście parametry uśrednione, ponieważ zawsze jest to kwestia naszego organizmu, jego wydolności.

Jeżeli kondycja naszego organizmu jest na tyle dobra, że jesteśmy w stanie biegać bez żadnych odpoczynkach, to powinniśmy skoncentrować się na tym, aby przebiec jak najdłuższy dystans. Jeżeli biegamy, ponieważ zależy nam na ty, aby pozbyć się kilku dodatkowych kilogramów, to nie powinniśmy się przejmować prędkością, z którą biegamy, ponieważ w przypadku odchudzania zdecydowanie ważniejszy jest czas, który spędzamy na bieganiu. Badania potwierdzają, że tłuszcz spalany jest mniej więcej w granicach 70 – 75 procent naszego maksymalnego tętna, ponieważ wtedy nasz system działa bardzo intensywnie. Jednakże, można spotkać się również z opiniami, że granica ta oscyluje około 65 procent tętna maksymalnego.

Trzeba biegać systematycznie!

Jeżeli zależy nam na tym, aby pozbyć się nadliczbowych kilogramów, to koniecznie musimy pamiętać o tym że musimy biegać regularnie. Zatem, powinniśmy na przykład sobie ustalić dane dni treningowe i godziny, które będziemy w stanie poświęcić na to, aby całkowicie oddać się bieganiu. Na pewno bardzo dobrą opcją będzie rozpoczęcie współpracy z profesjonalnym trenerem, który rozpisze nam dopasowany do nas program treningowy i przy tym doradzić, jak najlepiej powinniśmy biegać żeby schudnąć. Bardzo ważne jest to, aby nie przejmować się tym, że waga spada wolno, ponieważ jest to naturalny proces. Musimy trzymać się swoich założeń i przy tym być wytrwali. To sprawi, że osiągniemy upragniony cel.